Framework for Learning

 
 
 
 
 
 

Framework for LEARNING

English Program

French (English Program)

English

French (English Program) offers two curriculum frameworks:

  • Early Start French – Kindergarten to Grade 3
  • French: Communication and Culture – Grades 4 to 12

French (English Program) provides opportunities for learners to communicate in French and appreciate Francophone cultures. The two curriculums adopt a balanced literacy approach. This approach develops the skills of oral communication, reading, and writing with an integration of culture. Emphasis is placed on oral communication. From the outset, learners communicate in complete sentences about their lives and the world around them. Reading and writing reflect and support oral communication interactions. The development of all three literacy skills enhances learning in French as well as in the learners’ first language.

While learning about Francophone cultures, learners share about their own cultures. These rich intercultural exchanges in the classroom foster mutual understanding, respect, and compassion toward people of all cultures.

Français

Français (Programme anglais) offre deux cadres curriculaires :

  • Français pour les jeunes débutants – Maternelle à la 3e année
  • Français : communication et culture – 4e à la 12e année

Français (Programme anglais) offre aux élèves la possibilité de communiquer en français et d'apprécier les cultures francophones. Les deux programmes adoptent une approche équilibrée basée sur la littératie. Cette approche développe les compétences de communication orale, de lecture et d'écriture avec une intégration de la culture. L'accent est mis sur la communication orale. Dès le départ, les élèves communiquent en phrases complètes sur leur vie et le monde qui les entoure. La lecture et l’écriture reflètent et soutiennent les interactions de communication orale. Le développement des trois compétences en littératie améliore l’apprentissage en français ainsi que dans la langue maternelle des élèves.

Tout en découvrant les cultures francophones, les élèves partagent des éléments de leur propre culture. Ces riches échanges interculturels en classe favorisent la compréhension mutuelle, le respect et la compassion envers les personnes de toutes cultures.