Print Version ( 900 KB)
In Grade 1, learners begin to understand words, phrases and simple questions related to everyday topics such as the calendar, weather, and family. They listen and understand with the help of gestures and visuals and they interact following the model of the teacher. They use and reuse language through play, engaging in activities such as reciting rhymes, singing songs, and playing games. They begin to follow simple instructions in French. In Grade 1, learners discover Francophone cultures through songs, stories, art and a variety of other cultural activities.
En 1re année, les élèves commencent à comprendre des mots, des phrases et des questions simples sur les thèmes de tous les jours tels que le calendrier, la météo et la famille. Ils écoutent et comprennent à l’aide de gestes et de visuels et interagissent suivant les modèles de l’enseignant. Ils utilisent et réutilisent la langue en jouant; ils participent à des activités telles que réciter des comptines, chanter des chansons et jouer à des jeux. Ils commencent à suivre des instructions simples en français. En 1re année, les élèves découvrent les cultures francophones à travers des chansons, des histoires, des arts visuels et une variété d'autres activités culturelles.
General Learning Outcomes
Les résultats d'apprentissage généraux
Specific Learning Outcomes
LISTENING in highly structured learning situations
SPEAKING in highly structured learning situations
Les résultats d'apprentissage spécifiques
ÉCOUTER dans le cadre de situations d’apprentissage très structurées
PARLER dans le cadre de situations d’apprentissage très structurées
Grade 1 - Curriculum Implementation Resources: Web Pages