Framework for Learning

 
 
 
 
 
 

Framework for LEARNING

English Program

Print Version (PDF document 900 KB)

Grade 1 Early Start French

Course Overview

In Grade 1, learners begin to understand words, phrases and simple questions related to everyday topics such as the calendar, weather, and family. They listen and understand with the help of gestures and visuals and they interact following the model of the teacher. They use and reuse language through play, engaging in activities such as reciting rhymes, singing songs, and playing games. They begin to follow simple instructions in French. In Grade 1, learners discover Francophone cultures through songs, stories, art and a variety of other cultural activities.

Survol du cours

En 1re année, les élèves commencent à comprendre des mots, des phrases et des questions simples sur les thèmes de tous les jours tels que le calendrier, la météo et la famille. Ils écoutent et comprennent à l’aide de gestes et de visuels et interagissent suivant les modèles de l’enseignant. Ils utilisent et réutilisent la langue en jouant; ils participent à des activités telles que réciter des comptines, chanter des chansons et jouer à des jeux. Ils commencent à suivre des instructions simples en français. En 1re année, les élèves découvrent les cultures francophones à travers des chansons, des histoires, des arts visuels et une variété d'autres activités culturelles.

Learning Outcomes / Apprentissages

Oral Communication / La communication orale

General Learning Outcomes

  • Listen in order to understand the communicated message.
  • Communicate ideas orally and interact with others.

Les résultats d'apprentissage généraux

  • Écouter afin de comprendre le message communiqué.
  • Communiquer des idées oralement et interagir avec les autres.

Specific Learning Outcomes

LISTENING in highly structured learning situations

  • Students listen (with the support of visuals) and demonstrate understanding of simple spoken French modeled by the teacher.

SPEAKING in highly structured learning situations

  • Students communicate a simple message correctly (pronunciation and intonation as modeled by the teacher).

Les résultats d'apprentissage spécifiques

ÉCOUTER dans le cadre de situations d’apprentissage très structurées

  • L’élève écoutera (avec un visuel comme appui) et démontrera sa compréhension des phrases simples modélisées en français par l’enseignant.

PARLER dans le cadre de situations d’apprentissage très structurées

  • L’élève communiquera correctement un message simple (la prononciation et l’intonation modélisées par l’enseignant).