Framework for Learning

 
 
 
 
 
 

Framework for LEARNING

English Program

Print Version (PDF document 903 KB)

Grade 2 Early Start French

Course Overview

In Grade 2, learners develop the capacity to understand words, phrases and simple questions related to everyday topics such as food, clothing, and animals. They listen to and interact with teacher model statements. Learners repeat and create simple personal variations of model statements. They use and reuse language through play, engaging in activities such as reciting rhymes, singing songs, and playing games. They follow simple instructions in French. In Grade 2, learners begin to participate in reading and writing activities; they recognize familiar words and copy words to describe a picture or to answer a question. Learners discover Francophone cultures through songs, stories, art and a variety of other cultural activities.

Survol du cours

En 2e année, les élèves développent la capacité de comprendre des mots, des phrases et des questions simples sur les thèmes de tous les jours tels que l’alimentation, les vêtements et les animaux. Ils écoutent et interagissent avec les énoncés modèles de l'enseignant. Les élèves répètent et créent des variantes personnelles des modèles. Ils utilisent et réutilisent la langue en jouant; ils participent à des activités telles que réciter des comptines, chanter des chansons et jouer à des jeux. Ils suivent des instructions simples en français. En 2e année, les élèves commencent à participer à des activités de lecture et d’écriture; ils reconnaissent des mots familiers et copient des mots pour décrire une image ou pour répondre à une question. En 2e année, les élèves découvrent les cultures francophones à travers des chansons, des histoires, des arts visuels et une variété d'autres activités culturelles.

Learning Outcomes / Résultats d'apprentissage

Oral Communication / La communication orale

General Learning Outcomes

  • Listen in order to understand the communicated message.
  • Communicate ideas orally and interact with others.

Les résultats d'apprentissage généraux

  • Écouter afin de comprendre le message communiqué.
  • Communiquer des idées oralement et interagir avec les autres.

Specific Learning Outcomes

LISTENING in highly structured learning situations

  • Students listen (with the support of visuals) and demonstrate understanding of simple spoken French modeled by the teacher.

SPEAKING in highly structured learning situations

  • Students communicate a simple message correctly (pronunciation and intonation as modeled by the teacher).

Les résultats d'apprentissage spécifiques

ÉCOUTER dans le cadre de situations d’apprentissage très structurées

  • L’élève écoutera (avec un visuel comme appui) et démontrera sa compréhension des phrases simples modélisées en français par l’enseignant.

PARLER dans le cadre de situations d’apprentissage très structurées

  • L’élève communiquera correctement un message simple (la prononciation et l’intonation modélisées par l’enseignant).